zondag 27 december 2009

» Compacte surftrailer met plaats voor 2 fietsen (€ 420)

Ik verkoop deze windsurf trailer omdat ik een volledig gesloten aluminium trailer heb gekocht die ik gemakkelijk kan laten staan op de publieke parking bij mijn werkgever zodat ik voor of na mijn werk nog vlug eens kan gaan surfen. Deze trailer is eigenlijk met de jaren een beetje uitgebreid, en om het gewicht op de trekhaak positief te houden, heb ik wat lood vooraan rond de dissel aangebracht. Ook de originele kleine wielen die vooraan liggen zorgen voor wat tegengewicht. Op 1 van de foto’s kun je nog zien hoe hij vroeger was. De trailer is zeer licht en zeer compact en past mede daardoor in bijna elke garage dwars. Het materiaal is multiplex 18mm en chassis is gegalvaniseerd. Hij ligt zeer goed op de weg en zelfs bij 150 km/u voel je hem amper. Meerverbruik is minimaal (bij mij slechts + 0.5L aan 120 km/u). Doordat ik de kleinere wielen wou vervangen door iets groters (pimp my trailer ;-) ), moest ik op zoek gaan naar een formaat banden die nog onder de huidige wielkappen kon. De wielkappen heb ik wel wat naar buiten moeten brengen en tevens een beetje plooien. De banden die er op liggen zijn nog in goede staat en hebben 5000-8000 km gereden (zie foto’s). Doordat de bak slechts 190cm lang is, heb ik nog een opening gemaakt naar voor om de grootste zeilen erin te krijgen (tot 8.0) en ook een PVC buis van 160 cm diameter voor de langste masten. Ook zijn beugels voorzien om de masten vast te leggen (zie foto’s) Alles is afgesloten met 3 nieuwe (6 mnd oud) ABUS inox 84/40 hangsloten en je kunt de trailer sluiten op je trekhaak met een ABUS 65/40 hangslot. De bovenkant is voorzien van aluminium rails zodat je ook langs boven in de trailer kunt. Er zijn binnenin 2 x 2 leggers voorzien waarop ik 2 CURVER-boxen kon vastmaken (zie foto’s). De ene voor mijn materiaal (vinnen, mastvoeten, tape, touw, etc..) en de andere voor mijn surfpak, botjes, trapeze. Zo bleef ook de auto vrij van zand en geuren. Er zijn aan beide kanten 2 rails voorzien om fietsen mee te nemen (zie foto’s). We hebben dit een paar keer gedaan en zo kun je dus zowel surfgerief als fietsen meenemen. Het maximum dat deze trailer heeft moeten slikken was 10 zeilen, 5 gieken, 5 masten, 2 speedsails en 5 boards. De curverboxen hebben we toen in de koffer moeten steken. De trailer is laatste keer gebruikt zo’n 3 weken geleden (Oesterdam) en heeft voor de rest vooral veel in Wimereux gestaan, Leucate, Garda, Grevelingen. Buiten de surfvakanties heeft de trailer altijd binnen gestaan in mijn garage. Op de foto’s die ik juist heb gemaakt heb ik vlug wat materiaal ingestoken om de capaciteit te demonstreren. Dit is de inhoud: 7 zeilen (7.4, 6.2, 5.8, 5.4, 4.7, 4.4, 3.7), 3 masten (400, 430, 460), 3 gieken en 2 curverboxen met materiaal en surfpakken. Tot slot nog enkele gegevens (alle maten zijn buitenafmetingen): Totale lengte = 300 cm Total breedte = 154 cm Totale hoogte = 170 cm Lengte hoofdlaadruimte = 190 cm Breedte hoofdlaadruimte = 80 cm Hoogte hoofdlaadruimte = 62 cm Bijgevoegde bak vooraan (l x b x h) = 47 x 30 x 34 Lengte PVC buis (160 dia) = 20 cm Banden = Pirelli P700-Z 165/55 R13 70H Banden origineel (dienen als reserve en liggen vooraan) = Michelin S83 3.50-10 Sloten 3 x ABUS 84/40 inox + 1 x ABUS 65/40 Voor alle foto’s: Zie internetpagina!! VRAAGPRIJS = 420 euro\'
Neilpryde
meer info


Geen opmerkingen: